Annons:
Etikettamazon-smashwords-osv
Läst 895 ggr
Zynell
2014-07-28 00:54

Gratis e-böcker från Amazon.

Älskar du att läsa men har inte råd att lägga ut 100-200 kronor på en bok? Jag hittar hur många bra böcker som helst hos Amazon. Allt man behöver är deras app KINDLE som du kan ladda ned gratis till din mobil eller surfplatta och ett konto hos Amazon. Många böcker är gratis, andra kostar från 7 kr och uppåt. Jag har säkert över 150 böcker på min Kindle app vid det här laget och säkert 40 av dem eller fler är gratis. Glad

Var inte rädd för att köpa böcker därifrån. Jag har laddad ned böcker från Amazon i över ett års tid och än så länge bara råkat ut för två dåligt skrivna böcker.

Annons:
[Thiah]
2014-08-10 18:57
#1

Jag tycker dock att de flesta gratisböcker är av ganska dålig kvalite, men det kanske beror på de ämnena jag skaffar och inte själva gratisgrejen 😉

Annars är Amazon en bra sida att köpa e-böcker ifrån och Kindle är lättanvänt.

Zynell
2014-08-10 18:58
#2

Ja, precis. Det går lätt och smidigt att få tag i en e-bok där. Bara klicka på en knapp och den är din. 🙂Jag har hittat många bra författare som jag fortsatt läsa tack vare att de la ut en eller flera böcker gratis.

ilenna90
2014-08-11 00:32
#3

vart hittar ni dessa gratisböcker? finns det någon särskild kategori där dom ligger? :)

Zynell
2014-08-11 00:44
#4

#3 Har har du Top Free listan för Paranormal romance. Strax ovanför nr 1 kan du välja vilken lista du vill kolla. 

http://www.amazon.com/Best-Sellers-Kindle-Store-Paranormal-Romance/zgbs/digital-text/6190484011/ref=zg_bs_nav_kstore_3_158566011?_encoding=UTF8&tf=1

Cindy S
2014-08-11 03:05
#5

Sedan har de många klassiker också, helt gratis. Vissa versioner av klassikerna kostar, andra inte. Många böcker har också utdrag man kan läsa innan man köper.

Men läs alltid recensionerna. ALLA recensioner om du har tid. Jag kan inte fatta hur vissa tänker. Jag är så paranoid nu att jag läser recensioner som har spoilers, för att vara säker på att jag inte köper skit. Sen läser jag dem sen när jag glömt tillräckligt många spoilers.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Zynell
2014-08-11 03:10
#6

#5 Recensioner är något jag sällan läser, men jag kollar lite snabbt igenom dem. Jag vill inte riskera att folks åsikter påverkar mitt köp av boken eller inte. Om omslaget samt beskrivningen av boken tilltalar mig, då köper jag den och skaffar mig en egen uppfattning av boken istället.

Annons:
Cindy S
2014-08-11 03:23
#7

#6 Jag kan vara väldigt kinkig, så för mig är det ett måste, så att jag vet att jag inte slänger pengarna i sjön genom att köpa en bok med samma släta handling jag redan läst 100 gånger.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Thiah]
2014-08-11 06:15
#8

#6 jag är som dig.

Zynell
2014-08-11 15:46
#9

#8 Kul! 

Jag anser att om man läser recensioner så avslöjar man till stor del boken för sig själv. Då försvinner ju njutningen av att läsa boken eftersom många recensioner även innehåller spoilers. För mig räcker det med recensioner där det står typ "Bra bok, härliga karaktärer och bra språk. Rekommenderas varmt" eller "den här författaren kommer jag definitivt att läsa igen". Mer än så behöver det inte vara. Jag ser inte poängen med att skriva recensioner på flera sidor som avslöjar hela boken.

Upp till toppen
Annons: