Annons:
Etikette-bok-tryckt-bok
Läst 813 ggr
Zynell
7/28/14, 12:55 AM

Pris för e-böcker?

Visste du att Amazon säljer fler e-böcker än tryckta böcker? Det verkligen märks där att e-böcker har slagit igenom stort, medan här i Sverige verkar folk fortfarande vara lite skeptiska. Kanske pga att e-böcker brukar kosta nästan lika mycket som tryckta böcker. Jag personligen skulle aldrig betala 170 kr för en e-bok. Då köper jag hellre en tryckt. Vad är din prisgräns för en e-bok?

Annons:
[Thiah]
8/10/14, 6:49 PM
#1

jag tror att jag betalade runt 180kr (minns inte exakt för jag handlar oftast från engelska amazon men bor i ett euro land)  för min favoritseries nya bok men det var ett stort undantag.  Jag betalar annars inte över 120kr och då ska det vara en himla bra orsak till det priset.  Det är flertalet böcker som jag tänkt att jag kan läsa men som  jag inte köpt på grund av priset. 

100kr för en bok låter vettigare men upp till 120 kan jag som sagt betala utan problem.

Zynell
8/10/14, 6:53 PM
#2

Intressant. För mig är ca 50 kronor max för en e-bok. Är inte särskilt villig att betala mer såvida jag inte har läst den författaren förut.

[Thiah]
8/10/14, 6:54 PM
#3

Allt beror ju på boken. Men betalar jag 100-120kronor för den så ska det inte finnas stavfel eller liknande. 

De flesta böcker jag köper går mellan 50-100kr .

nottheonly
8/12/14, 2:19 AM
#4

Jag köper aldrig e-böcker, utan alltid tryckta. Jag tycker det är fint att ha i bokhyllan 🙂 men om jag skulle köpa en e-bok så är nog min prisgräns vid 50 lappen.

[Thiah]
8/12/14, 6:45 AM
#5

#4 ja dom är fina att ha i bokhyllan men jag drog gränsen vid över 300 pocket. ;)

Zynell
8/12/14, 11:44 AM
#6

#5 lol! Jag hade också föredragit att ha alla böcker i tryckt format, men min bokhylla kommer snart att explodera om fler böcker hamnar i den. Fast är det en bok jag måste ha i tryckt format då blir det att jag köper den. 🙂

Annons:
[Thiah]
8/12/14, 12:40 PM
#7

#6 samma här.

Men jag har faktiskt rensat bland alla böcker så nu är dom nog bara 150st (alla mina raringar)!

Zynell
8/12/14, 1:04 PM
#8

#7 Ja, det gjorde jag också för ett tag sedan, men det är fortfarande rätt fullt. 🤪

nottheonly
8/13/14, 1:43 AM
#9

Haha oj, då förstår jag om ni har så många böcker! jag är inte ens i närheten av att komma upp i den summan 😉

Upp till toppen
Annons: