Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 1458 ggr
Zynell
2014-07-28 02:43

Omslag du inte tycker om.

Finns det omslag du inte är särskilt förtjust i? Visa bild här och berätta varför. 🙂

Annons:
Cindy S
2014-08-11 03:21
#1

Min dator är seg, men när jag gjorde en sökning bland google bilder så hittade segt laddande bilder som visar kvinnor i den typiska undergivande positionen med (långa, muskulösa) män som står beskyddande/dominerande. De kysser kvinnan nacke, de håller dem fast, etc etc.

Ifall man är ute efter en onani-bok och vill ha en karl som "vet vad han vill" så är ju sådana omslag ofta ett bra sätt att visa vad man får. Men jag avskyr böcker med sådana omslag när kvinnor beskrivs som "kick ass" och att de inte tar någon skit, när man redan på baksidan (och se på framsidan) av boken kan läsa mellan raderna och se att hon kommer bli undergiven.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Zynell
2014-08-11 04:00
#2

Vet du, det är ju just sådant paranormal romance oftast handlar om. ;) Erotik och starka, överbeskyddande män är det som gäller i den genren för det mesta. Och sådana omslag är väldigt vanliga inom paranormal romance.

Cindy S
2014-08-11 04:22
#3

Jag vet, men det är den motsägande kombinationen jag avskyr. Jag tycker inte om "starka kvinnor" som egentligen är mer skall än bet, och blir använda av skitstövlar. Överbeskyddande är inte = läskig och stark är inte = tills man blir "övertalad".

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Zynell
2014-08-11 15:41
#4

Hm, jag tror inte jag har stött på en sådan bok inom paranormal romance. Männen är ofta starka och överbeskyddande ja, men inte på ett dåligt sätt. De kan ha en lite farlig aura som är lockande, men de är inte onda och elaka.

Cindy S
2014-08-14 23:22
#5

#5 Har du läst många vampyrböcker? För där händer det ofta. Det är också därför jag ofta läser recensioner. Vissa böcker är underbara med bra skildringar av antingen "snälla" vampyrer eller helt onda som man älskar att hata men hjältinnan är ändå inte ett offer.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: