Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 1689 ggr
Zynell
2014-08-10 18:51

Populära böcker med hemska omslag.

Finns det något omslag till populära böcker som du inte tycker om? 

Jag gillade Twilight-böckerna, men de svenska omslagen är bara hemska. Förstår mig inte alls på dem. Titlarna till dem böckerna är också inte särskilt genomtänkta tycker jag.

Annons:
[Thiah]
2014-08-10 18:55
#1

Twilight böckernas omslag förstår jag mig inte riktigt heller på. Ska fundera om jag kommer på några andra.

ilenna90
2014-09-30 01:10
#2

Tycker att ´rör mig inte´ av tahereh mafi har ett väldigt tråkigt omslag jämfört med originalet. Höll i den boken flera gånger innan jag faktiskt  lånade den just för att omslaget var så dåligt. Är väldigt glad att jag trots allt lånade den ändå, men jag hade definitivt inte tvekat ifall det varit den den engelska boken med omslag som stått i hyllan. 

http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/book/book/image1/ror_mig_inte-mafi_tahereh-17043690-frntl.jpg

http://www.snugglyoranges.com/wp-content/uploads/2014/02/Shatter-Me-2.jpg

Zynell
2014-09-30 11:36
#3

Håller med. Det engelska omslaget ser mycket bättre ut. Man kan undra varför man inte väljer att hålla sig till originalomslaget vid översättningar. Det är ju på det omslaget folk oftast känner igen boken.

[Thiah]
2014-09-30 12:05
#4

#3 mina favoritböcker har bytt omslag mitt i allt. Så mina äldre har ett visst omslag/stil och de nyare en annan. Blir lite trist i bokhyllan. (I lands problem ;) )

ilenna90
2014-10-02 00:24
#5

#3 förstår inte heller det. Okej att dom ändrar titel eftersom det är en översättning (även om jag tycker att svenska böcker överlag får väldigt fula titel-översättningar också.) men som sagt; omslaget finns ju egentligen ingen anledning alls att byta.

#4 tycker också sånt är himla trist! Man vill ju faktiskt ha det fint i sin bokhylla ;D
Jag började läsa twiligt-böckerna innan hypen och mina är iofs i olika format och språk redan, men dom har åtminstone dom mer grafiska omslagen eller hur man ska kalla det (äpplet, schackpjäserna osv.), men efter filmerna tryckte dom ju böcker med skådespelarna på istället och det tycker jag är så himla fult! Tror det är likadant med Divergent-serien. Det tar liksom bort den där mysiga känslan av böckerna, särskilt om man inte ens gillar filmerna/skådespelarna och vill ha kvar sin egna bild man fick i huvudet.

[Thiah]
2014-10-02 05:19
#6

#5 det visste jag inte. Vilken tur att jag har de där första böckerna. Hade inte köpt en bok med filmens tryck på

Annons:
Upp till toppen
Annons: